Noordereiland

1 april 2008 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Gisteren ben ik, na een bootovertocht van 3 uren, in Wellington aangekomen. De opstapplaats om verder het noordereiland te verkennen, alhoewel ik hier minder tijd zal doorbrengen dan in het zuidereiland is het zeker de moeite waard.

Eerst zal ik jullie nog even updaten over de afgelopen dagen nadat we Dunedin hebben verlaten. We zijn direct doorgereden naar Arrowtown wat een heerlijk klein stadje of dorpje is voor Queenstown. Hier hebben ze het centrum een beetje in de oude stijl gelaten van toen het allemaal begon met de goldrush. Eerder die dag waren we nog even bij het bungy centrum geweest maar ik was nogal verkouden en voelde me niet helemaal fit en ja je moet je toch wel een beetje goed voelen wil je de sprong wagen, het was overigens ook een goed excuus. Even later hebben we ons aangemeld bij de camping voor de laatste overnachting in de campervan en tevens heb ik me voor 2 nachten in YHA Queenstown ingeschreven, zodat ik eens lekker kon gaan stappen.

Na de bungy, http://www.bungy.co.nz/index.php/pi_pageid/17, zijn we gelijk ri hostel gegaan om me te installeren en uit te rusten van een heftige dag/gebeurtenis. s'Avonds lekker vroeg naar bed en de volgende dag, 28 maart, hebben we onze Jucy Crib ingeleverd, waarna Marielle en ik afscheid van elkaar hebben genomen en we elk onze eigen weg/reis voortzetten. Aangezien de vorige dag redelijk avontuurlijk was verlopen was ik nog niet geheel gekalmeerd en had zin om nog iets te doen en ben dus met de Gondola http://www.skyline.co.nz/ naar de top gegaan en heb daar 2 ritten op de Luge gedaan. Ach ja je moet toch wat :-) en het herinnerde me mij aan vroeger toen ik in een karretje van een baan in Duitsland ging, alhoewel dit iets anders is. Daarna weer terug naar hostel en ben samen met een ander nederlands meisje, Janneke,  op stap gegaan en hebben heerlijk wijn gedronken in diverse bars etc en het was gewoon gezellig bijkletsen. Kortom erg laat geworden en ik moest de volgende dag rond 9 uur de bus halen om een auto van het vliegveld te halen die binnen 2 dagen naar Picton moest (gratis en alleen de benzine te betalen). Kortom ik ben een dag langer in Queenstown gebleven want na een paar 100 m rijden dacht ik dat dat wel even verstandig voor mij zou zijn ;-) vooral na een nachtje 'bijna' geen slaap en drank! Ja ja ook hier ben ik verstandig!

Afgelopen zondag ben ik vroeg op pad gegaan richting Picton en na een rit van ongeveer 9 uren heb ik de auto geparkeerd en ingecheckt in  een YHA in Kaikoura. Lekker vroeg naar bed en de volgende dag nog 2 uurtjes rijden naar Picton waar ik de boot om 13.15 heb genomen naar waar ik nu ben. Ik zou hier maar 1 nacht blijven maar het worden er 3 aangezien ik pas op 3 april een goede deal busrit naar Rotorua kon krijgen. Bovendien kan ik dan gewoon even relaxen en wat dingen regelen voor mijn trip naar Australie. Zoals het er nu voor staat zal ik volgende week rond 9 april ri Brisbane vertrekken. Daarvoor uiteraard nog de 100m abseil in Waitomo caves doen, want nu natuurlijk relaxed is na mijn sprong!

Groetjes en liefs, Willeke


 

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

1 Reactie

  1. Wencke & Marco:
    1 april 2008
    Heej Wil, succes verder in je eentje, maar dat gaat wel lukken. Ben zooooo benieuwd naar je abseil-avontuur!! Veel plezier en we genieten van je verhalen!
    X us